وبلاگ رقص دانش

وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

مسئول بررسی سانحه هوایی مشخص شد
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری طی حکمی محمد شهبازی را به عنوان مسئول بررسی سانحه هوایی هواپیمای ایران 140 معرفی کرد.
شهبازی قرار است به اتفاق کارشناسان زبده هوانوردی علت اصلی این حادثه را با بررسی جعبه‌های سیاه کشف شده، مشخص کنند.
اظهارات شاهدان
یکی از شهروندان که از نزدیک شاهد این حادثه بود در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: این هواپیما در دو مرحله دچار سانحه شد، یک بار قسمت انتهایی هواپیما بر زمین سقوط کرد و در مرحله دوم دماغه آن پس از جدا شدن در قسمت حفاظت شده صنایع دفاع با زمین برخورد کرد و بلافاصله شعله‌های آتش تمام منطقه را فرا گرفت.
اکرم جدیدی یکی دیگر از شاهدان عینی این ماجرا گفت: در مسیر تردد به محل کارم بودم که متوجه پرواز هواپیمایی در ارتفاع پایین و رو به پایین شدم لحظاتی بعد ناگهان متوجه شدم که هواپیما در محوطه پادگان با صدای مهیبی سقوط کرد.
وی گفت: به سوی محل حادثه دویدم تا شاید به حادثه‌دیدگان کمک کنم، اما هواپیما دوباره منفجر شد و هرگونه تلاشی برای نزدیک شدن به هواپیما را برای من و دیگران مختل کرد.
این شاهد عینی تاکید کرد: هنوز یک ربع از حادثه نگذشته بود که بالگردها آمدند و بلافاصله نیروهای امدادی، آمبولانس‌ها و آتش‌نشانی تلاش‌های خود را برای اطفای حریق و نجات مسافران آغاز کردند.
مشخصات فنی هواپیمای ایران 140
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیمای سانحه‌دیده را یک هواپیمای اوکراینی‌الاصل (آنتونوف) دانست که توسط شرکت هواپیماسازی «هسا» با نام «ایران 140» تولید شده است.
ماجرای ساخت این هواپیما در ایران به سال 1374 و قرارداد بین ایران و اوکراین برمی‌گردد.
پس از انعقاد این قرارداد و با گذشت چند سال، اولین فروند از این هواپیما که نمونه مونتاژ شده آنتونوف اوکراینی بود، رونمایی می‌شود اما طبق قرارداد اولیه و پس از مونتاژ اولین فروند از این هواپیما و انتقال کامل فناوری ساخت این مدل از هواپیماها، نمونه‌های بعدی این هواپیما به دست متخصصان کشورمان و به صورت بومی تولید می‌شود.
اولین فروند از این هواپیماهای ساخته شده در کشور، در سال 2000 میلادی اولین تست پروازی خود را انجام و دو سال بعد و در سال 2002 میلادی رسماً رونمایی می‌شود تا ایران نیز رسماً به جمع سازندگان این هواپیماها بپیوندد.
یکی از مؤلفه‌های مهم مدل ایرانی و بومی هواپیماهای آنتونوف، استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته در سامانه‌های این هواپیما نسبت به مدل اوکراینی آن اعلام شده است.
این هواپیما از موتور دو ملخه استفاده می‌کند که قدرت موتور آن، 2500 اسب بخار است.
هواپیما متعلق به سپاه پاسداران نیست
در همین حال سردار رمضان‌شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با فارس انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه هواپیمای سانحه‌دیده متعلق به سپاه است را تکذیب کرد.
برخی از سایت‌ها دیروز این هواپیما را متعلق به سپاه پاسداران دانسته و اخبار مربوط به آن و مسافران آن را تحت این عنوان گزارش کرده‌اند.
3 روز عزای عمومی در خراسان‌جنوبی و طبس
استاندار خراسان‌جنوبی در پیامی به مناسبت حادثه هوایی تهران- طبس و کشته شدن 39 نفر از مسافران و خدمه هواپیما یک روز در استان و 2 روز در طبس عزای عمومی اعلام کرد.
وجه‌الله خدمتگزار که لحظاتی بعد از این حادثه در محل این سانحه هوایی حضور یافته بود با حضور در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران از نزدیک در جریان آخرین وضعیت مصدومان حادثه قرار گرفت.
همچنین به گزارش ایسنا، حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: 3 نفر از مصدومان حادثه هواپیمایی دیروز به بیمارستان امام خمینی(ره) و 6 نفر نیز به بیمارستان پیامبران منتقل شده‌اند.
دکتر سیدحسین سیدحسینی رئيس بخش اورژانس بیمارستان امام(ره) درباره شدت سوختگی مصدومان این حادثه گفت: یکی از مصدومان (خانم) بالای 60 درصد و یکی از آقایان مصدوم نیز حدود 80 درصد سوختگی دارد.
اسامی مجروحان سانحه هوایی
گزارش‌ها حاکی است مجروحان این حادثه در دو بیمارستان امام خمینی(ره) و پیامبران و درمانگاه‌ ساها به شرح زیر بستری هستند.
شهربانو شوکتی 28 ساله، امیر مزرعتی 30 ساله، علی دالوندی 30 ساله، عزت بابایی 60 ساله، محمد یاری مزرعتی یک ساله (در بیمارستان امام خمینی(ره))، تیمور خسروی 3 ساله، مصطفی مزرعتی 28 ساله، زهره شکاری 25 ساله (بیمارستان پیامبران) و همچنین 2 مجروح دیگر به نام‌‌های محمد عابدزاده و مریم رهنما در درمانگاه ساها بستری هستند.
اسامی کشته‌شدگان
همچنین به گزارش مهر اسامی کشته‌شدگان سانحه هوایی دیروز صبح در فرودگاه مهرآباد به شرح زیر است:
عصمت عرب‌شیبانی، فرزاد آزاده، رضا بدری، نسرین بیطرف‌ثانی، غلامرضا عدالت، غلامحسین قاسمی، قاسم قویانوری، مهدیه هوایی، رحمت‌الله حیدری، مژگان جهانگیری، محمد کاشانی، آوینا کاظمی، مجید کاظمی، فرزاد خاندوستانی، عصمت خسروی، خدابخش خسروی، بیژن خسروی، شروین خسروی، زهرا خسروی، علی‌اصغر منافی، سعید محمدی‌آرا، علیرضا مولاپسندی، امیرعباس ناهید، مژگان استاد، سید ماشاءالله‌شکیبی، فرانک شیروانی مقدم، سید محمدطاها طالبی، زینب‌السادات طالبی، آرمینا یزدانی، مهدی یزدانی.
 خانواده‌های متوفیان این حادثه می‌توانند با مراجعه به پزشکی قانونی کهریزک و ارائه کارت شناسایی معتبر اجساد بستگان خود را شناسایی و دریافت کنند.
پی‌گیری پرونده سقوط هواپیما در دادستانی
گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی دادستانی تهران نیز حاکی است که جعفری‌دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران دو نفر از معاونین خود را برای بررسی علت سقوط و کارشناسی امور مربوط به اولیای دم و بررسی کارشناسی جعبه‌های سیاه کشف شده معرفی کرد.
وی در این رابطه تاکید کرد: خوشبختانه در این سانحه اعضای یک خانواده 4 نفره از جمله مادر و نوزاد وی زنده مانده‌اند.
تسنیم در گزارش دیگری از این حادثه خبر از کشته شدن سیدماشاءالله شکیبی نماینده دوره پنجم و ششم طبس در مجلس شورای اسلامی خبر داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: ایراناجتماعیحوادث
[ دو شنبه 20 مرداد 1393 ] [ 9:3 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب